Frameworket er specialdesignet til at få de bedste annoncer til Facebook, Instagram og TikTok.
Har du nogensinde oplevet, at dine annoncer ikke får den forventede respons, selv om du har brugt mange penge på dem? Det kan være en frustrerende oplevelse, men heldigvis er der en løsning. Ved at følge en specifik proces kan du opnå højt konverterende annoncer på Facebook, Instagram, og TikTok.
Step 1: Research
Det første step i processen er at lave research. Du skal først og fremmest finde ud af, hvem dine konkurrenter er og analysere deres sociale medier og annoncer. Tjek også deres top performende annoncer på TikTok Ads Library og facebook ads library for at få en ide af, hvordan dine konkurrenter klipper deres videoer og hvilken hooks og influencers de bruger. Du kan også tjekke konkurrenternes kundeanmeldelser for at få et indblik i, hvad kunderne siger om deres produktet eller service.
Men husk også, at det er vigtigt at undgå at kopiere konkurrenternes annoncer. Tag inspiration fra dem og brug din research til at skabe videoannoncer der er bedre end konkurrenterne. Fokuser på at opretholde originalitet og unikhed, så dine annoncer kan skille sig ud og tiltrække opmærksomhed fra dit målpublikum.
Step 2: Storyboarding
Når du har lavet research, kan du begynde at udarbejde storyboards. Jeg starter altid i midten af scriptet, hvor jeg har fokus på 4 ting:
At belyse eller skabe et problem.
Efterfølgende introducere produktet og hvad det løser.
Derefter fremhæver du fordelene ved produktet.
Social proof.
Afslut annoncen med Call-to-action.
Jeg laver typisk omkring 5 scripts inden jeg går videre til at udarbejde hooks til scriptet
Step 3: Hooks
Når du har lavet dine scripts, kan du begynde at lave hooks. Du kan lave tre forskellige hooks til hvert script, der alle har fokus på at belyse eller skabe et problem. Du kan oprette en tabel med to kolonner, hvor du skriver hooket i den ene kolonne og det visuelle i den anden.
Ved at følge denne opskrift kan du opnå højt konverterende annoncer på Facebook, Instagram, og TikTok.
Husk, at annonceproduktion er en kontinuerlig proces, så vær åben for at justere og forbedre din strategi, når det er nødvendigt. Men med denne opskrift kan du være på vej til at opnå højt konverterende annoncer på ingen tid.